"Halka” Moniuszki to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich oper. Jej ładunek emocjonalny przyrównuje się do „Madame Butterfly” Pucciniego. Spektakl w Theater an der Wien powstał z inicjatywy Piotra Beczały, popularyzatora twórczości Moniuszki. Wcielił się on tu w rolę Jontka, a jego interpretacja arii „Szumią jodły na gór szczycie” została przyjęta przez międzynarodową publiczność z nieskrywanym entuzjazmem. Wiedeńską inscenizację wyreżyserował Mariusz Treliński, dyrektor artystyczny Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, a zza dyrygenckiego pulpitu poprowadził Łukasz Borowicz, znany ze znakomitych interpretacji muzyki polskiej.
„Kraina uśmiechu” – operetka Franza Lehára w trzech aktach z 1929 roku – to kolejna mocna pozycja w repertuarze cyklu Helios na Scenie. Piotr Beczała, jeden z najlepszych obecnie tenorów na świecie, w roli księcia Su-Czonga, śpiewającego słynną arię „Twoim jest serce me” – to najsilniejszy atut zuryskiego spektaklu. Drugim jest wysmakowana inscenizacja. Dzieło Ferenca Lehára, autora „Wesołej wdówki”, jest bardzo nietypowe jak na reprezentanta gatunku operetkowego, bo nie ma happy endu… Historia wiedenki Lizy, która zakochała się w chińskim księciu i dla niego postanowiła rozpocząć nowe życie w Chinach, nie kończy się dobrze.
Szczegółowe informacje dotyczące najnowszej odsłony cyklu Helios na Scenie dostępne są na dedykowanych stronach: www.helios.pl/kraina oraz www.helios.pl/halka, w kasach wybranych kin Helios oraz w nowej aplikacji mobilnej. Planując wizytę w kinie i kupując bilet wcześniej, kinomani mogą wybrać najlepsze miejsca, a także zaoszczędzić więcej.
Napisz komentarz
Komentarze