Schemat działania sprawców, którzy w głównej mierze kontaktowali się z osobami w wieku senioralnym za każdym razem był taki sam. Na numer telefonu stacjonarnego, dzwoniła roztrzęsiona osoba podająca się za wnuczka seniora. Oszust rozpaczliwie prosił o pomoc, twierdząc że spowodował wypadek i teraz potrzebuje gotówki. Przestępcy mając świadomość, że coraz więcej osób zna ich metody działania, aby uwiarygodnić swoją historię, podawali do słuchawki telefonu swoich wspólników, którzy przedstawiali się jako policjanci
Fałszywy policjant potwierdzał wymyśloną historię oszusta i oświadczał, że po pieniądze na „pomoc wnuczkowi, córce lub synowi” zgłosi się „agent”. Na szczęście to był najodleglejszy etap działania sprawcy, bowiem wszystkie osoby, które odebrały takie połączenie orientowały się że były właśnie manipulowane przez oszustów.
Fakt, że mimo kilku podjętych prób, w krótkim odstępie czasu sprawcom nie udało się w prowadzić w błąd i wyłudzić być może oszczędności życia od osób starszych, do których dzwonili, napawa optymizmem i daje nadzieję, że być może wkrótce tego typu metody ,,wypalą się”. Nim się to jednak stanie jeszcze wiele osób może stracić swój dorobek i popaść w poważne problemy finansowe.
Napisz komentarz
Komentarze