Warto zwrócić uwagę, że Prawo Wodne określa podmioty współodpowiedzialne za bezpieczeństwo zdrowotne wodne funkcjonowania kąpielisk. Są to: prezydent miasta; rada gminy; organizator kąpieliska; organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Ustawa wyznacza im też konkretne zadania.
Prezydent miasta – organ wykonawczy samorządu gminnego, odpowiada za sprawy organizacyjne związane z wyznaczaniem kąpielisk i prowadzeniem ewidencji, tj.: przygotowuje projekt uchwały obejmujący wykaz planowanych kąpielisk sporządzony po rozpatrzeniu wniosków złożonych przez organizatorów kąpielisk oraz wydzielonych fragmentów wód powierzchniowych, na których planuje utworzyć kąpieliska, dla których będzie organizatorem.
Prezydent podaje do publicznej wiadomości projekt uchwały obejmujący wykaz planowanych kąpielisk oraz rozpatruje zgłoszone uwagi i propozycje a następnie
przekazuje go do zaopiniowania właściwemu: dyrektorowi regionalnego zarządu gospodarki wodnej, wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska i państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu.
Rada gminy – zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, odpowiada za zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. Obejmują one zadania ochrony zdrowia, kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych. Rada zatwierdza projekt uchwały wyznaczającej kąpieliska.
Organizator kąpieliska – odpowiada za sprawy techniczne związane z prowadzeniem kąpieliska, tj.: zorganizowanie kąpieliska i utrzymanie infrastruktury przy nim zlokalizowanej, wnioskuje o wyznaczenie kąpieliska uchwałą wójta, burmistrza, prezydenta miasta i umieszczenie w ewidencji kąpielisk na terenie gminy; oznakowuje kąpielisko; ustala wspólnie z inspektorem sanitarnym harmonogram poboru próbek wody do badań laboratoryjnych.
Organizator kąpieliska wykonuje badanie jakości wody przed rozpoczęciem oraz przynajmniej raz w trakcie jego funkcjonowania.
Napisz komentarz
Komentarze