Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 6 listopada 2024 00:23
Reklama
Reklama

Jak ugasić pożar benzyną? Obwodnica, która nie będzie obwodnicą

Wczoraj w siedzibie Miejskiego Centrum Kultury odbyło się spotkanie dotyczące planowanej budowy obwodnicy miasta. Ostatecznie okazało się, że obwodnica obwodnicą nie będzie, a jedynie kolejną drogą publiczną, poprowadzoną, przez okołomiejskie tereny rekreacyjne. Tędy władze miasta, powiatu oraz gminy zamierzają skumulować cały ruch pojazdów ciężkich, ale nie tylko... Po co? Chyba tylko po to, by udowodnić, że rządowy projekt budowy "100 obwodnic" działa. Temat jest wielowątkowy i dotyczy bezpośrednio mieszkańców miasta. W czasie spotkania jednak niektóre osoby zapomniały, że kampania wyborcza już się skończyła i zamiast sensownych wypowiedzi usłyszeliśmy to, kto do jakiej partii należy i kto w Polsce aktualnie rządzi. Czy podobało się to mieszkańcom? Chyba niespecjalnie.

Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Na początek warto wspomnieć kilka słów o samym problemie. Oczywiście jest nim ruch pojazdów ciężarowych ulicami miasta. Nikt nie ma wątpliości, że ciężarówki niszczą nasze ulice, blokują je i stwarzają zagrożenie. Rozpędzone samochody gnają ulicami Białobrzeską, Szczęśliwą, Spalską, Grota Roweckiego, Szeroką. Nic dziwnego, że mieszkańcy tych ulic protestują. Mają rację. Tyle, że ich protest jest tak ukierunkowany, że sprowadza się do przesunięcia ruchu spod ich okien pod okna innych ludzi.. Czy to jest dobre rozwiązanie? Należy chyba w to wątpić. 

Przez Tomaszów Mazowiecki przejeżdżają w sumie trzy strumienie samochodów ciężarowych. Warto je dosyć dokładnie przeanalizować, bo może się okazać za chwilę, że wszystkie te samochody pojawią się w jednym miejscu, bo droga, którą zbudujemy będzie najkrótszą do trasy S8. Zacznijmy od strony południowej. Właściwie głównym, jeśli nie jedynym problem są ciężarówki wożące piach z kopalni Biała Góra. Mkną one przez ulicę Modrzewskiego, a następnie most na Brzustówce, dalej Św. Antoniego, Bartosza Głowackiego, Nowowiejską, i dalej wspomnianymi Grota Roweckiego, Szeroką i Orzeszkowej. W czasie spotkania nikt nie był w stanie powiedzieć ile tych samochodów każdego dnia jeździ. Jednak dane takie są dostępne i wszelkie analizy należałoby od nich rozpocząć. Otóż w 2014 opracowano dokument o nazwie "Studium ruchowe poprawy dostępności transportowej projektowanego obszaru funkcjonalnego w ramach realizacji projektu „Partnerstwo na rzecz rozwoju obszaru funkcjonalnego Dolina Rzeki Pilicy w powiecie tomaszowskim”. Zawiera on dane na temat wielkości ruchu w tamtym okresie oraz prognozy do 2030 roku. W chwili jego opracowywania z kopalni wyjeżdżało 100 ciężarówek dziennie. W związku z planami rozbudowy kopalni będzie ich zapewne 2 razy więcej. 

Jak twierdzi wójt, dla niemieckiego przedsiębiorcy to spory problem. Tyle tylko, że ten problem nie powinien być naszym problemem. Zacytuję w tym miejscu wspomniany dokument po raz pierwszy.

Gmina Tomaszów Mazowiecki jest gminą turystyczno-przemysłową. Na terenie gminy znajduję się największa w Polsce odkrywkowa kopalnia piasków kwarcowych Biała Góra. Transport ładunków z kopalni odbywa się częściej za pomocą transportu drogowego, niż transportu kolejowego.

i dalej wśród celów strategicznych wskazuje się...

pobudzenie transportu kolejowego w obsłudze transportu kopalin, ze szczególnym uwzględnieniem transportu dalekobieżnego

autorzy opracowania wskazują, że 

Przez Tomaszów Mazowiecki przebiega linia kolejowa, posiadająca bocznice kolejowe, prowadzące do kopalni Biała Góra oraz kopalni Wąwał. Obecnie kopalnie sporadycznie korzystają z transportu kolejowego do przewozu piasku, a całość jest transportowana komunikacją samochodową. W świetle trudności z przejazdem ciężkiego transportu samochodowego przez Tomaszów Mazowiecki, należy dążyć do pobudzenia transportu kolejowego, będącego mniej uciążliwym dla miasta i jego mieszkańców. Wykorzystanie transportu kolejowego w sposób istotny może ograniczyć niekorzystne oddziaływanie ruchu pojazdów ciężarowych na tereny cenne przyrodniczo, w tym obszary prawnie chronione rzeki Pilicy.

i dokładnie o to chodzi... "TIR-y na tory" brzmi popularne hasło i choć często bywa używane na wyrost ma w tym przypadku głębokie uzasadnie. Warto bowiem pamiętać, że piasek z Białej Góry nie trafia do huty w Niewiadowie ale głównie do Częstochowy i innych hut na południu Polski (ale nie tylko). Mają one ten problem, że nie posiadają bocznic kolejowych. Ale... no właśnie... To jest ich problem a nie mieszkańców gminy Tomaszów i samego Tomaszowa Mazowieckiego. Wynika z tego bowiem, że aby huta szkła w drugim koncu Polski mogła funkcjonować, część jej kosztów muszą ponieść tomaszowianie. Czy to nie jest absurd?



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Dołączając do głosu Oli i pana Mariusza 16.11.2019 06:42
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/radoslaw-slusarczyk-polska-przyroda-jest-dewastowana-na-ogromna-skale/sz720kz

Ajdejano 14.11.2019 17:43
Do draculi z dnia 26.10.2019 r. na różowo: zainstaluj sobie aplikację automatycznego podkreślania pisemnych błędów i wtedy wyjdzie Tobie, że nie piszemy: "Zamarzesz ylko", ale: zamażesz tylko. I będzie O.K. Poza tym: wymazanie samego zdjęcia oraz imienia i nazwiska to za mało. Chyba nie masz pojęcia, co na tym dyplomie jest jeszcze. Pozdrowienia od starego czekisty.

Jacek 03.11.2019 11:04
Ja również ABSOLUTNIE jestem przeciwny budowie obwodnicy południowej. Tylko północna ma sens i to z maksymalną korzyścią dla środowiska i mieszkańców. Jeśli północny wariant jest dla miasta za drogi niech się wesprą pieniędzmi państwowymi . Przecież ogłoszony został plan budowy 100 obwodnic!!! Ponadto skoro Niemcy wydobywają tu piasek to też częściowo w ich interesie jest ta droga jak i częściowe jej finansowanie. Jeśli przejdzie jakimś cudem ten południowy plan obwodnicy to sam osobiście będę protestował i robił wszystko aby nie doszedł do skutku!

pracownik szpitala 01.11.2019 17:13
Przypominam , że przed podaniem informacji o budowie obwodnicy , podpisano z wielką fetą przedłużenie umowy na wydobycie piasku,można się domyśleć , że wówczas ustalono ,iż trzeba rozwiązać problem transportu. Najlepiej za państwowe pieniądze /program rządowy/ a to właściciele kopalni winni zadbać aby wywóz kopalin odbywał się bezkolizyjnie dla miasta Tomaszów Maz. Gospodarz gminy zadowolony z przedłużenia umowy -wyraźnie preferuje aby mieszkańcy poparli budowę.Obwodnica tak -ale nie w sposób najbardziej wygodny dla właścicieli kopalni i bez ich finansowego udziału.

Misiek 27.10.2019 09:00
Niemiec zainwestuje 200 mln Polak 120 mln w obwodnice , niemiec po dziesiąte pokolenia będzie czerpał zysk a nasze dzieci spłacać długi. Cieszymy się jak tubylcy 500 lat temu w ameryce jak hiszpanie przywozili koraliki. Głupi my naród oj głupi.

Ola 25.10.2019 18:46
Prawie calość tej drogi planowana jest w otulinie parku krajobrazowego może ktoś zacznie myśleć w końcu. Obwodnica tak ale nie na pałę - brak sensownych koncepcji - ludziom podduwa się do podpisu nie wiadomo co.

Gienek 25.10.2019 12:25
Wyprowadzić ruch Tirów przez Piotrków i tak dojadą do celu. Piotrków ma świetną siatkę obwodnic zatem mieszkańcy nie ucierpią. A Tomaszów to oaza ciszy spokoju gdzie wzmożony ruch osobówek jest jedynie w dni targowe.

stop tirom 25.10.2019 18:06
Eugeniuszu pewnie jesteś mieszkańcem ulicy Szczęśliwej?

drogowiec 26.10.2019 20:59
Mówicie przez Piotrków to i przez most sulejowski. Trzeba byłoby zrobić ekspertyzę tego mostu czy wytrzyma przejazdy czasami i 60 tonowych transportów.

JACEK 25.10.2019 10:53
Najgorzej jak ktoś niezna sie na budownictwie infrastruktualnym sie najbardziej wypowiada..... o tych miejscach co wspomina Pan z kucykiem.... jakoś nie widze tych tlumów mieszkańców, wielkiej aktywności turystycznej, raczej mieszkańców okolicznych gdzie sa podrzucane smieci.... małolatów co katują crossami te tereny , dzikie ogniska imprezki itp..... niema tam nawet infrastruktury turystycznej bo teren jest pisząc kolokawialnie ,,dziki,,. Chętnie porozmawiam z tym Panem... jak w TM dojdzie naprawde to katastrofy drogowej.... bo rozbedzone 40 ton.... nie stanie w miejscu.... a wypadek z taką cieżarówką jest ,,rzeżnią,, co widac w mediach czasami.Drogi sie rozpadają z roku na rok... a miasto wydaje kolosalne sumy na ich naprawe. Większosc tej drogi i tak bedzie pewnie przebiegać ,,górą,, a nie skrzyzowania 1:1. Nie wspomne już o stękaniu w godziach szczytu ze miasto zakorkowane........ przykład: na jednym ,,zielonym,, przejedzie ok 10 osobówek... Cięzarówek 2-3 ........ Ogólnie rzecz biorąc.... TM nieopłaca sie robić kompletnie Nic, bo społeczeństwo jest zacofane mentalnie...... lepiej wydawac nie na rentowne ,,tory,, i inne głupoty ......

as 26.10.2019 20:14
Codziennie jeżdżę wzduż ścieżki do pracy i z pracy, potem jeszcze po południu na zakupy itp. i zawsze widzę sporo osób korzystających z tego miejsca. Na spotkaniu było powiedziane, że skrzyżowania z drogami będą jednopoziomowe czyli kolizyjne. Więc ciekawe co Pan powie jak jadący ścieżką na rolkach czy rowerze wpadnie pod rozpędzone 40 ton, bo właśnie cały ruch ciężarowy ma przejeżdzać przez ścieżkę rowerową.

Ajdejano 25.10.2019 00:25
Do draculi: popatrzyłem w ten mój indeks i doszedłem do wniosku, że w skanach musiałbym wymiksować zbyt wiele informacji i wtedy, ty - oczywiście miałbyś swój "bal" w postaci używnia sobie na mnie. Jednak - nie załamuj się. "Cóś" wymyślę.

Vlad_Palovnick 26.10.2019 23:48
Pokaż więc dyplom. Zamarzesz ylko zdjęcie imię i nazwisko. Buziaki ?

Ajdejano 24.10.2019 15:15
Do "prymus UW" na różowo: może nie byłem prymusem, ale moja średnia z egzaminów w całych studiach (5 lat) to 4,25 (w skali 2-5). Indeks ze studiów mam i mogę ci skany z tego indeksu przesłać. Ale musisz mi podać swojego mail'a. Z tą cielęcinką trochę przesadziłeś, ale te kopy jaj - to dobry trop (ale jaja). PS. Ściskam Cię mocno (tak, aby Ciebie nie udusić).

Vlad_Palovnick 24.10.2019 16:42
Ja poprosze o skany indeksu. Mail: [email protected] Buziaki?

Kk 27.10.2019 09:54
I ja: [email protected] Dziekuje

Ajdejano 24.10.2019 08:49
Do "Inż.Bud. AGH.". Te twoje estakady to ty masz chyba w swojej głowie. Nawbijali Ci do głowy na na tej AGH tych estakad i tak już Ci zostało. Uważasz, że za nasze, ciężko wypracowane podatki (bo to są właśnie NASZE - Polaków podatki) nieodpowiedzialne Państwo Polskie i nieodpowiedzialne samorządy mogą sobie fundować wszystko, co im do tych pustych główek wpadnie ?! Albo jesteś świeżo upieczonym absolwentem AGH, albo już tak starym, że w głowie masz tylko estakady. Do "Ola". 100% racji. W skutek społecznego nacisku, postanowili zorganizować nasiadówkę, do której zupełnie się nie przygotowali. Ktoś poniżej dobrze napisał: na mapach, pośpiesznie namalowali kilka kresek i przedstawili te kreski jako tzw. "warianty". Bedz konkretów odnośnie zagrożeń ekologicznych, zagrożeń dla okolicznych zabudowań, bez informacji o przewidywanych przesiedleniach poszczególnych nieruchomości, itp., itd. Ci organizatorzy tej nasiadówki, to zwykli ignoranci, próbujący wciskać ludziom kit. Do Admina: materiał powyżej - bardzo dobry.

Prymus UW 24.10.2019 12:48
Ludzie powinni się wstydzić tytułu "pppprrr..ymus" zdobytego za kopy jaj i cielęcinkę.

Ola 24.10.2019 05:42
Posiedzieli 02.07.2019 na białej górze i uradzili. Polacy wyłożą kasę ze swojej opodatkowanej marnej pensji a niemcy będą się cieszyć i rozkręcać biznes. Za 20 lat pozostawią nam dziurę w ziemi wcześniej zasypując śmieciem bo i na tym da się zarobić.

Asia 23.10.2019 19:38
Wlasnie cos cholera wie co sami nie wiedza co

Gość 23.10.2019 19:09
Goście chcą coś zrobić dla ludzi a tu nagle zadyma.Lepiej stać w korkach i dalej narzekać

Jack 23.10.2019 20:54
Coś chcą zrobić dla ludzi? Chyba chcą ale dla właściciela Białej Góry za publiczne pieniądze.

Jack 23.10.2019 17:48
Bubel nie obwodnica. Bubel że skrzyrzowaniami i rondami. Zadziwia mnie arogancja wójta i inżyniera miasta... Starosta i wice prezydent języka w g..ie zapomnieli... Pani Bąk obudziła się na końcu i podsumowała nic, dokładnie nic. Proszę zapoznać się z definicją obwodnicy, proszę zapoznać się z realizacjami na obszarach natura2000, proszę przeanalizować potrzeby ruchu, realnie przeanalizować i poddać opinii kilka koncepcji obwodnic, a potem robić spotkania. Bo tak realnie z boku patrząc, chcieliście z ludzi zrobić idiotów a wyszło chyba odwrotnie.

Reklama
Polecane
Bez minimum empatii nie można zajmować się chorymiTrzy nowe stanowiska dyrektorskie w szpitalu, a pacjenci... nie powinni chorowaćNFZ: rehabilitacja domowa jest i będzie dostępna dla pacjentówNietrzeźwy 15-latek wjechał w przepust drogowy i dachował.TTBS ogłasza mieszkania na wynajemDaj się zaskoczyć! Top 4 najbardziej intrygujących perfumKomunikat o przerwach w dostawie prąduEkspert: cyfrowa tożsamość to udogodnienie, ale trzeba z niej odpowiedzialnie korzystaćPodsumowanie XXVII Kwesty pn. „Ratujmy groby zasłużonych Tomaszowian”Przemysłowcy oskarżeni o niesłychane przestępstwoSkonsultuj komunikację miejskąSpotkanie z prof. Jerzym Bralczykiem w MBP
Reklama
Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich Powiatowe Centrum Animacji Społecznej po raz kolejny organizuje Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich.  Będzie to już 8. edycja tego wydarzenia. Turniej skierowany jest do kół gospodyń z terenu województwa łódzkiego. Zmierzą się one w 6 konkurencjach: edukacyjnej, kulinarnej, artystycznej, sprawnościowej, modowej i teście wiedzy dotyczącym bezpieczeństwa na wsi.Tematem tegorocznej edycji jest PRL. Przedmiotem współzawodnictwa kulinarnego będzie deser. Scenka w konkurencji artystycznej będzie nawiązywała do Wszechobecnych w tamtych czasach kolejek, natomiast w edukacyjnej należy przygotować prezentację o latach 80-tych, ukrytych we wspomnieniach. Konkurencja sprawnościowa do końca pozostaje tajemnicą, natomiast pytania z wiedzy o bezpieczeństwie na wsi przygotuje KRUS. Bardzo widowiskowo natomiast zapowiada się konkurencja modowa, do której uczestnicy mają przygotować strój inspirowany modą z okresu PRL. Będą one prezentowane na wybiegu.Ponadto zapraszamy do obejrzenia wystawy, nawiązującej do PRL-u. Będzie można zobaczyć stare sprzęty elektroniczne, odzież, artykuły gospodarstwa domowego, prasę i inne eksponaty, związane z tym okresem. Nad całością imprezy czuwać będzie jury złożone z ekspertów z danych dziedzin.Na zwycięzców poszczególnych konkurencji, a także Grand Prix turnieju, czekają wspaniałe nagrody.Gwiazdą wieczoru będzie Paweł Stasiak w repertuarze Papa Dance, a na zakończenie odbędzie się zabawa taneczna z MR. SEBII. Turniej odbędzie się 9 listopada o godz. 15.00 w PCAS-ie przy ul. Farbiarskiej 20/24.Data rozpoczęcia wydarzenia: 09.11.2024
XIX Tomaszowski Bieg Niepodległości XIX Tomaszowski Bieg Niepodległości Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim zaprasza dzieci, młodzież i dorosłych do udziału w 19. edycji Tomaszowskiego Biegu Niepodległości, który odbędzie się 11 listopada. Mieszkańcy naszego miasta i powiatu będą mogli w ten niestandardowy sposób uczcić rocznicę odzyskania przez Polskę suwerenności. Start uczestników biegu planowany jest na godz. 13 z pl. T. Kościuszki, po zakończeniu oficjalnych uroczystości patriotyczno-religijnych z okazji 106. rocznicy odzyskania przez nasz kraj niepodległości. Wydarzenie przeznaczone jest zarówno dla grup zorganizowanych (ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, stowarzyszeń, organizacji, firm itd.), jak również dla uczestników indywidualnych. Osoby, które nie ukończyły 13 lat, mogą uczestniczyć w biegu wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej. Niepełnoletni mogą zostać zgłoszeni do biegu przez rodzica lub opiekuna prawnego.ZgłoszeniaBieg ma charakter rekreacyjny, do pokonania będzie trasa o długości ok. 1500 m. Zbiórka i weryfikacja zgłoszonych biegaczy odbędzie się w godz. 12-12.45 (domki na płycie pl. Kościuszki). Zgłoszenia na formularzach, których wzór znajduje się pod tekstem w załącznikach (tam też dostępny jest szczegółowy regulamin XIX Tomaszowskiego Biegu Niepodległości), w przypadku grup zorganizowanych przyjmowane będą do 6 listopada br. Uczestnicy indywidualni mogą zgłaszać się również w dniu biegu. Wypełniony formularz wraz z dołączonym do niego oświadczeniem należy dostarczyć do Biura Biegu mieszczącego się w Miejskim Centrum Kultury przy pl. Kościuszki 18. Rejestracji można także dokonać poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego online, dostępnego pod linkiem: https://cutt.ly/TeDo09HZAby podkreślić uroczysty i patriotyczny charakter biegu, organizatorzy proszą uczestników o założenie białych lub czerwonych koszulek, czapek lub innych elementów wierzchniej garderoby w tych barwach. W związku z organizacją XIX Tomaszowskiego Biegu Niepodległości oraz koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa jego uczestnikom 11 listopada między godz. 12.45 a 14 wystąpią utrudnienia w ruchu kołowym w obrębie pl. T. Kościuszki oraz w al. Piłsudskiego na odcinku od pl. Kościuszki do ul. Legionów (w obu kierunkach). Prosimy kierowców o wyrozumiałość i przyłączenie się do wspólnych obchodów Narodowego Święta Niepodległości.  Data rozpoczęcia wydarzenia: 11.11.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
pochmurnie

Temperatura: 2°CMiasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1029 hPa
Wiatr: 10 km/h

Reklama
Reklama
Wasze komentarze
Autor komentarza: Aktualny TomaszowianinTreść komentarza: Jak się mieszkało w Unewlu to nie jest się Tomaszowianką :-DŹródło komentarza: Szokująca dewastacja. Tego nikt się nie spodziewałAutor komentarza: UhaaaaaaTreść komentarza: Może nowi dyrektorzy zmienią podejście personelu do pacjentów.Źródło komentarza: Trzy nowe stanowiska dyrektorskie w szpitalu, a pacjenci... nie powinni chorowaćAutor komentarza: ObsTreść komentarza: Może pracownicy NFZ - u zainteresują się jaka jest jakość usług , za co płaci .Ale nie podejrzewam ich o to. Też liczy się comiesięczne wzięcie pensji i tyle bo za nic nie odpowiadają. To do kierującego oddziałem należy zapewnienie prawidłowego leczenia i pielęgnacji pacjenta. Ale dla kierujących liczy się tylko forsa, której ciągle mało.Źródło komentarza: Bez minimum empatii nie można zajmować się chorymiAutor komentarza: ElaTreść komentarza: Aż mi skóra ścierpła czytając ten tekst. W podobny sposób była traktowana moja mama, która po tygodniu pobytu w szpitalu zmarła na sali wśród innych chorych pań. Lekarz mający " pod ooieką " tę salę nie rozmawiał ze mną ani razu bo albo go nie było albo słyszałam: Proszę wyjść i czekać! Czekałam na próżno. Oddaliśmy mamę w kontakcie, ufną, że w szpitalu ją wyleczą. Była osobą jak ta opisana babcia, kochała wszystkich, nie wymagała, nie " zawracała głowy ". Umarła. To ona była tą staruszką opisaną w TIcie siedzącą pięć godzin w zimnej piwnicy oczekując na lekarza. Nie mam słów, żeby opisać to draństwo, lenistwo i bezduszność personelu. Wiem, że nie wszyscy tacy są ale jednak wyłania się ponury obraz naszego szpitala.Źródło komentarza: Bez minimum empatii nie można zajmować się chorymiAutor komentarza: LeoTreść komentarza: Tytułem przypomnienia piesku pisowski, koalicja 13 grudnia nie istnieje.Źródło komentarza: Bezpiecznie pod torami. Ile lat na to czekaliśmy? /aktualizacja/Autor komentarza: tomaszowiankaTreść komentarza: Pogonić to towarzystwo wzajemnej adoracji,wiadomo od dawna ze najpierw idą ludzie prywatnie do lekarza a później są leczeni w szpitalu i miejsce na oddziale jak również termin szybciej się znajdzie ,tak jest w całym kraju ale w naszym mieście jak ktoś ma pieniądze to leczy się w innych miastach bo Tomaszów to porażka.Źródło komentarza: Trzy nowe stanowiska dyrektorskie w szpitalu, a pacjenci... nie powinni chorować
Reklama
Łóżko rehabilitacyjne  Elbur PB 533 Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 533 Cena: Do negocjacjiZapraszamy Państwa do odwiedzenia naszego punktu zaopatrzenia medycznego Tomaszów Maz. ul. Słowackiego 4Na zdjęciu: Obudowa PB 533 w kolorze nabucco z wkładem PB 521 z okrągłymi podstawami łóżka oraz frontami z nakładką tapicerowaną. Akcesoria: Lampa przyłóżkowa.Wysokiej jakości obudowa drewniana PB 533 dostępna w kilku kolorach w połączeniu z wkładem regulowanym PB 521 tworzy spójną całość i oddaje domowy charakter łóżka przy zachowania jego podstawowych funkcji. Możliwość konfiguracji wyposażenia dodatkowego w postaci np. składanych barierek bocznych sprawia, iż model ten cieszy się dużym zainteresowaniem klientów indywidualnych oraz placówek opiekuńczych.  Kolory niestandardowe*: DETALE PRODUKTU:1. Aplikacje z drewna bukowego4. Pilot z blokadą poszczególnych funkcji2. Możliwość konfiguracji z barierką składaną5. Tapicerowana nakładka (opcja)3. Różne wymiary leża 6. Okrągłe podstawy łóżka (opcja)OPCJE:zmiana długości i szerokości leża • zmiana kolorystyki • możliwość zastosowania okrągłych podstaw kół • tapicerowana nakładka frontuPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze175 kgMaksymalna waga użytkownika140 kgRegulacja wysokości leża:od 39 do 80 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:206 × 96 cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 16 cmCiężar całkowity:106,8 kgStopki regulowanemax 100 mm FUNKCJEDO POBRANIA: Karta produktu PB-533 [PDF]
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama