Na kiedy planowany jest zapowiadany zakup samochodów elektrycznych?
Podstawą prawną rozwoju elektromobilności w krajach Unii Europejskiej jest dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. Na grunt krajowy transponuje tę dyrektywę ustawa ze stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Na mocy ww. ustawy Gmina – Miasto Tomaszów Mazowiecki została zobowiązana do sporządzania co 36 miesięcy analizy kosztów i korzyści związanych z wykorzystaniem, przy świadczeniu usług komunikacji miejskiej, m.in. autobusów zeroemisyjnych. Wyniki analizy sporządzonej na zlecenie ZDiUM wskazały na brak korzyści ekonomicznych, wskazujących bezwarunkowo na zasadność eksploatacji autobusów zeroemisyjnych w Tomaszowie Mazowieckim.
Decyzja o zakupie autobusów elektrycznych uzależniona jest więc głównie od możliwości pozyskania dofinansowania do ich zakupu ze środków zewnętrznych – w skali i kompletacji zapewniających efektywność przedsięwzięcia.
Jak często autobusy MZK uczestniczą w wypadkach i kolizjach?
Jak wspomniałam wcześniej kolizje drogowe niestety zdarzają się, ale biorąc pod uwagę ilość wozokilometrów wykonywanych codziennie przez autobusy MZK po ulicach miasta i okolicznych gmin (aktualnie ok.6 000 km), ilość zdarzeń nie jest odbiegająca od normy.
Wiemy jak wygląda obecnie rynek pracy. Czy macie problemy z kierowcami? Dosyć długo ogłaszaliście nabór i poszukiwaliście chętnych.
To prawda, w ubiegłym roku, w związku ze zmianą rozkładu jazdy i zwiększeniem planu przewozowego intensywnie poszukiwaliśmy kierowców. Pomoc Urzędu Pracy, podniesienie wynagrodzeń kierowców oraz atrakcyjne warunki pracy (w większości nowy tabor oraz warunki socjalne) pozwoliły nam na skompletowanie zespołu niezbędnego do obsługi linii.
Finansujecie kursy? Jeśli tak, to czy nie zachodzi obawa, że po ich ukończeniu pracownicy będą od was uciekać?
Pracodawcy mają obecnie dostęp do różnego rodzaju instrumentów pozwalających na pozyskanie z rynku wykwalifikowanych pracowników. Jednym z nich, z którego Spółka skorzystała, jest aktywizacja zawodowa bezrobotnych poprzez szkolenie, dzięki czemu kursy na prawo jazdy kat. D sfinansowane zostały przez Urząd Pracy.
Oczywiście, zawsze istnieje ryzyko odpływu pracowników do innych pracodawców, ale dotyczy to nie tylko komunikacji miejskiej, ale wszystkich branż. Obecnie o wyborze pracodawcy decydują nie tylko warunki finansowe, ale również warunki socjalne, warunki pracy, rachunek niezbędnych do poniesienia kosztów celem uzyskania przychodów.
Jesteśmy solidnym i wiarygodnym pracodawcą, który nie spóźnia się z wypłatą wynagrodzenia, opłaca wszystkie wymagane prawem składki, zapewnia pracownikom możliwość korzystania z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, funduszu zapomogowo- pożyczkowego, zapewnia bardzo atrakcyjne warunki socjalne pracy oraz przychylnym okiem patrzy na chęć podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
Jak dużo kobiet zatrudniacie w charakterze kierowców?
Na chwilę obecną 2.
Napisz komentarz
Komentarze