Funkcjonują (te usługi) już od kilku miesięcy, jakie jest zainteresowanie nimi ze strony klientów?
Coraz większe, choć brak możliwości oferowania rabatów czy dodatkowych, bezpłatnych usług przy wykonywaniu badań technicznych pojazdów oraz lokalizacja, w przypadku myjni, nie ułatwiają nam zadania. Kierowcy zazwyczaj przyzwyczajeni są do wykonywania badań technicznych swoich pojazdów corocznie na tej samej stacji i nie szukają alternatyw, bo cena na każdej stacji jest taka sama.
Dlatego bardzo dużą uwagę przywiązujemy do kampanii informacyjnej, aby klienci dosłownie weszli na naszą ofertę. Mamy świadomość tego, że do niedawna zajezdnia MZK była obiektem zamkniętym dla osób postronnych i potrzebny będzie czas aby mieszkańcy miasta przyzwyczaili się do tego, że na teren zajezdni można wjechać i skorzystać z usług miejskiej Spółki.
Czy przychody pokrywają koszty i generują zyski na pokrycie dopłat do darmowych przejazdów?
To bardzo istotne pytanie. Zgodnie z prawem unijnym rachunkowość Spółki prowadzącej działalność w zakresie transportu zbiorowego musi zostać ściśle wyodrębniona od działalności komercyjnej. W związku z powyższym plan kont Spółki z tego powodu uległ po raz pierwszy modyfikacji, kiedy uruchamialiśmy Strefę Płatnego Parkowania i ponownie, kiedy rozpoczęliśmy świadczenie usług mycia i badania technicznego pojazdów.
Strata na działalności komercyjnej Spółki nie może być finansowania ze środków publicznych, czyli w naszym przypadku rekompensaty, która z definicji ma służyć pokryciu kosztów wyłącznie usług w zakresie transportu zbiorowego. Ten mechanizm działa również w drugą stronę, zyski z działalności komercyjnej Spółki nie mogą pomniejszać rekompensaty, mogą być natomiast wykorzystywane na dalszy rozwój usług i inwestycje.
Napisz komentarz
Komentarze