Praca siedząca wiąże się z bólem pleców, który potrafi być bardzo dokuczliwy. Pracownicy biurowi doskonale o tym wiedzą. Dlatego warto zainwestować w wygodne i ergonomiczne meble, które pomogą odciążyć nasze mięśnie i poprawią nasz komfort pracy. Do takich mebli należą krzesła i biurka. Jakie powinny być krzesła konferencyjne?
Krzesła do biura
Wybierając krzesła konferencyjne i biurowe, należy wziąć pod uwagę:
- oparcie,
- siedzisko,
- podłokietniki,
- materiał, z którego wykonano krzesło.
Oparcie krzesła musi być dostosowane do wzrostu osoby, która będzie go użytkować. Bardzo dobrym wyborem będzie krzesło z regulacją wysokości - szczególnie jeśli z jednego krzesła będzie korzystać więcej niż jedna osoba.
Krzesła konferencyjne powinny mieć zaokrąglone brzegi siedziska. Zminimalizuje to ryzyko pojawienia się dyskomfortu w tylnej części ud. Siedzisko nie powinno być zbyt głębokie, ponieważ mogłoby spotęgować tendencję do garbienia się, co będzie mieć negatywny wpływ na nasze plecy.
Podłokietniki powinny wspierać pracę rąk podczas siedzenia przy biurku i w związku z tym powinny być wygodne, szerokie i dopasowane wysokością do danego użytkownika.
Ważny jest także materiał, z którego wyprodukowano krzesła konferencyjne. Konstrukcja mebla powinna być stabilna i solidna, a materiał, którym pokryte jest oparcie, powinno zapewniać odpowiednią cyrkulację powietrza. Szczególnie latem jest to istotne.
Wygląd krzeseł powinien być dopasowany do stylu, w którym urządzono pomieszczenia, do którego trafią zakupione krzesła konferencyjne.
Wybór biurek do firmy
Biurka do gabinetu należy dostosować do wzrostu osoby, która będzie przy nim siedzieć. Istotne jest także, aby, siedząc przy nim, móc zachować naturalną pozycję ciała - czyli proste plecy, kąt prosty między ramieniem a przedramieniem oraz między udem a łydką. Ważna jest również przestrzeń na nogi pod biurkiem - powinna ona wynosić przynajmniej 70 cm szerokości i 60 cm głębokości, zaś same nogi powinny spoczywać swobodnie na podłodze. Naturalna postawa ciała pozwala zminimalizować ryzyko pojawienia się takich dolegliwości, jak ból kręgosłupa lub wad postawy.
Część pracowników biurowych korzysta z laptopa, a część - z komputera stacjonarnego. Jeżeli pracujemy na tym drugim, powinniśmy ustawić klawiaturę na wysuwanym blacie, niżej od monitora o przynajmniej 10 cm.
Meble ze sklepu Elzap
Firma Elzap oferuje wysokiej jakości krzesła konferencyjne, biurka, sofy, szafki, szafy, pufy, kontenery, regały i inne meble metalowe i nie tylko. Wszystkie dostępne są w atrakcyjnych cenach i w różnych wariantach!
Napisz komentarz
Komentarze