Doradca biznesowy – na start i w trakcie prowadzenia działalności
Zwłaszcza początkujący przedsiębiorcy mogą potrzebować ogólnego wsparcia w zakresie zakładania i prowadzenia działalności. Postawą jest solidny biznesplan, obejmujący analizę sytuacji gospodarczej, szans i zagrożeń, jak również możliwość skorzystania z ewentualnych dopłat. To dlatego jeszcze przed otwarciem restauracji warto zgłosić się do doradcy biznesowego, który dysponuje rozległą wiedzą o funkcjonowaniu sektora MŚP i może dostarczyć bezcennych wskazówek.
Projektant – wsparcie przy aranżacji i tworzeniu projektu technologicznego
Biznes w branży gastronomicznej wiąże się z koniecznością posiadania projektu technologicznego budynku lub lokalu, w którym prowadzona jest działalność. Samodzielne wykonanie tej dokumentacji może być zbyt trudnym zadaniem, zwłaszcza jeśli nie dysponujesz wiedzą z zakresu prawa oraz umiejętnością sporządzania rysunku technicznego. W kwestii aranżacji kuchni, sali dla gości oraz innych pomieszczeń, jak również stworzenia profesjonalnego projektu technologicznego, pomoże Marcin Chojecki z Horeca Design – projektant, konsultant i przedsiębiorca.
Szef kuchni – w trosce o serce restauracji
Oczywiście goście przychodzą do restauracji przede wszystkim dla dobrego jedzenia. Nieodzowne jest więc zatrudnienie szefa kuchni, który będzie odpowiadał za menu i nadzorował prace kucharzy oraz pomocy kuchennych. Warto zaufać doświadczeniu profesjonalisty i przedyskutować z nim swoje pomysły na dania, aby stworzyć autorską, niepowtarzalną, smaczną kuchnię.
Biuro rachunkowe – mózg każdego biznesu
Każdy biznes wiąże się z prowadzeniem rachunkowości. W zależności od formy prawnej działalności oraz od generowanych zysków, może to być księgowość pełna lub uproszczona. Starannie wybierz rzetelne biuro rachunkowe, które zajmie się kwestiami podatkowymi, jak i porządkiem w dokumentach. Wiele z biur oferuje również obsługę kadrowo-płacową – nieodzowną w przypadku zatrudniania pracowników.
Agencja marketingowa – do promowania restauracji na rynku
Obecnie żadna działalność nie może istnieć bez dobrej reklamy. Także i w tym zakresie warto zaufać profesjonalistom. Ogromna ilość dostępnych form marketingu może być przytłaczająca. Aby nie przepalać niepotrzebnie środków a jednocześnie trafiać do potencjalnych klientów, najlepiej jest skorzystać z pomocy sprawdzonej i polecanej agencji marketingowej, działającej w sferze internetowej jak i outdoorowej.
Firma sprzątająca – gwarancja czystości lokalu
Żadne zabiegi nie uratują restauracji, w której stoliki czy podłoga lepią się od brudu. Jeśli jakimś cudem nie zamknie jej Sanepid, to swoje zrobią komentarze oburzonych gości. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług porządnej firmy sprzątającej, posiadającej odpowiednie, bezpieczne środki oraz skuteczny sprzęt, przystosowany do sprzątania restauracji.
Usługi dodatkowe w restauracji – z kim warto współpracować?
W lokalu gastronomicznym liczą się również detale. Warto zastanowić się nad oprawą muzyczną, zamawiając profesjonalną playlistę lub organizując muzykę na żywo (np. w weekendy). Jeśli miejsce jest przyjazne dzieciom, można od czasu do czasu organizować dla nich animacje i inne atrakcje. Dobrym sposobem na przyciągnięcie klientów może być również zapraszanie ciekawych gości na pokazy czy wykłady albo organizacja wernisaży lokalnych artystów.
Stare powiedzenie, zgodnie z którym sukces ma wielu ojców, można odczytywać na dwa sposoby: z jednej strony chętnie przypisujemy sobie uczestnictwo w udanych przedsięwzięciach. Z drugiej strony – faktycznie obecność specjalistów zwiększa szanse na powodzenie biznesu. Nie inaczej wygląda prowadzenie restauracji – możesz wszystko robić sam, ale warto się zastanowić, czy naprawdę jesteś tak wszechstronnym ekspertem i czy starczy ci doby na szereg działań, jakie należy podjąć? Przeważnie najrozsądniejszym działaniem jest przemyślany podział obowiązków, który przyniesie korzyści wszystkim zainteresowanym.
Napisz komentarz
Komentarze