PROJEKTY I PROJEKTY I JESZCZE RAZ PROJEKTY
Każde zajęcia mają swoje mniejsze lub większe projekty. Szczególnie teraz projekty oparte są głównie o Cele Zrównoważonego Rozwoju 2030 (ang. Sustainable Development Goals – SDGs) wyznaczone przez ONZ.
Ilość projektów czy prac domowych jest spora, ale poprzez projekty można nauczyć się bardzo wiele. Dla przykładu miałem zajęcia, na których studenci w grupach z różnych kierunków muszą stworzyć fizyczną grę dla dzieci w ciągu trzech miesięcy. Na zajęcia przychodzą specjaliści z różnych powiązanych dziedzin np. psychologowie, którzy tłumaczą kwestie związane z tym co sprawia, że dzieci uznają daną grę za interesującą.
Po zaplanowaniu całości gry przez studentów, a następnie zaakceptowaniu przez nauczycieli akademickich projekt dostaje budżet, z którego trzeba się rozliczyć. Ocena końcowa takiego projektu zależy również od użytkownika końcowego – czyli dzieci. Często też projektom i krytycznej ocenie przyglądają się osoby z zewnątrz jak np. fundacje.
Niektóre z projektów są bardzo skrajne np. wyjazd na wieś, aby poznać prymitywne technologie takie jak wytwarzanie cegieł z mułu, tradycyjne barwienie tkanin czy nauka szycia. Owe projekty jak, to powiedział Profesor miały zmusić studentów do wyjścia ze strefy komfortu, bo w życiu nie zawsze robi się to co się lubi oraz nauczenia nas szacunku do pracy fizycznej. Są też projekty, gdzie trzeba znaleźć rozwiązanie na jakiś problem, który występuje w danej społeczności i wprowadzić go w życie.
jeden z projektów, gdzie studenci uczą niewidomych uczniów o obwodach elektrycznych.
Natomiast na lekcje języka tajskiego dla obcokrajowców uczyły tylko praktycznych rzeczy np. jak się targować lub nauka tajskiego gotując tajskie potrawy. Również trafiła się praktyczna nauka sadzenia ryżu. Wspomniane projekty są pewnymi projektami pobocznymi. Projektów dotyczących studiowanego kierunku jest również dużo. Studenci mechaniki budują swoje wyścigówki. Studenci IT budują różne aplikacje. Czasem ludzie z różnych kierunków pracują razem nad jednym projektem ucząc się nawzajem.
Projekty pozwalają lepiej rozumieć proces tworzenia czegokolwiek od podstaw oraz zdobywać nowe umiejętności. Również dla mnie jako obcokrajowca, to dobra okazja aby poznać tutejszych ludzi, ich problemy i poznanie sposobów w jaki je się tutaj rozwiązuje. Z zajęć można dowiedzieć się dużo o problemach jakie mogą wystąpić w trakcie tworzenia projektu i jak najłatwiej je rozwiązać. Dla przykładu z zajęć: lustra w czy grająca muzyka w windzie, jest prostym rozwiązaniem pewnego problemu z jakim mierzyli się użytkownicy.
Napisz komentarz
Komentarze